ЗВІТ за серпень 2010 року

Газети

Серпневий аналіз аналіз журналістських матеріалів виявив 32 матеріали, які зроблені з порушенням журналістських стандартів «джинси». Про це свідчать результати моніторингу наявності “джинси” (замовних матеріалів) у львівських друкованих ЗМІ з 1 по 31 серпня 2010р., який провели члени ГО “Центр “Журналістський правозахист” та експертна група. Найбільше рекламних матеріалів без грифу «реклама» чи «на правах реклами» вийшло в газетах:

газета “Високий замок” – 6 – (П/Р), 7 – (НМP), 1- К/Р.
газета “Експерес” – 5 (П/Р); 1 – (НМР)
газета – “Львівська пошта”) – 5 (П/Р), 1 – (НМP) ;
газета «Новий погляд” – 3 (П/Р);
газета “Ратуша” – 1 (П/Р),
«Львівська газета» – 1 (НМР), 1 – (П/Р),

(П/Р) – прихована реклама

(НМP) – неналежно маркована реклама

(КР) – комерційна реклама

Експерти Олег Онисько, журналіст, екс-редактор газет “Поступ” та “Львівська газета

Анатолій Романюк, журналіст, відомий політолог, викладач кафедри політології Львівського національного університету ім.. Франка

Аналіз і тенденції: Експерт Олег Онисько: «На мою думку, починаючи з 10 вересня українську і львівську пресу просто засиплять пропозиціями прорекламувати навіть не стільки політичних лідерів, як окремих діячів, котрі виставлять свої кандидатури по мажоритарних окрухах. Ні про яку об’єктивність чи дотримання журналістських стандартів, звичайно, не йтиметься»».

На думку експерта Анатолія Романюка повільно відроджується ринок комерційної реклами. Успіхом моніторингу експерт вважає те, що , скажімо, газета «Високий замок» почала набагато частіше позначати свою комерційну рекламу позначками «на правах реклами», чого раніше не спостерігалось.

Моніторинг проводиться в рамках проекту «Моніторинг стандартів журналістики та покращення медіа грамотності громадян» за підтримки Інтерньюз Нетворк

Менеджер проекту “Прозора журналістика”, Президент ГО “Центр “Журналістський правозахист” Микола Савельєв